The Scientific School of G.G. Frumenkov
DOI:
https://doi.org/10.37482/2227-6564-V013Keywords:
scientifc school, G.G. Frumenkov, history of higher education, development of historical scienceAbstract
This article analyses the forms and methods of scientifc work of the historian G.G. Frumenkov with his students at the Arkhangelsk State Teacher Training Institute. In addition, the paper looks at the possibility of applying the concept of scientifc school to Frumenkov’s scientifc and pedagogical activity.
Downloads
References
Владимиров А.И. О научных и научно-педагогических школах. М.: Недра, 2013. 61 с.
Ведущие научные школы России: справ. М.: Янус-К, 1998. 624 с.
Ярошевский М.Г. Логика развития науки и научная школа // Школы в науке. М.: Наука, 1977. С. 7–97.
Сборник студенческих научных работ. Архангельск, 1957. Вып. 1. 143 с.
Гос. арх. Арханг. обл. (ГААО). Ф. 689. Оп. 1. Д. 47.
Сборник студенческих научных работ. Архангельск, 1959. Вып. 2. 249 с.
ГААО. Ф. 689. Оп. 1. Д. 35. Л. 2.
Об утверждении статистического инструментария для организации Минобрнауки России статистического наблюдения за организациями научно-технического комплекса: постановление Росстата от 20 дек. 2007 г. № 104. URL: http://www.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc&base=LAW&n=74748&fld=134&dst=100001,0&rnd=0.4464775141477839#08851140047804702 (дата обращения: 19.02.2020).